Uczestniczki projektu filmowego i "Kino w trampkach"!
Od 7 do 17 czerwca trwa Festiwal Filmowy dla Dzieci i Młodzieży Kino w Trampkach. To święto kina dla młodych widzów, dla których przygotowano wielki wybór najnowszych, znanych na całym świecie filmów – zabawnych, poruszających, mądrych, stworzonych z szacunkiem dla inteligencji i wrażliwości młodego człowieka.festiwal filmowy dla dzieci i młodzieży Kino w Trampkach. W tegorocznej edycji udział biorą uczennice naszego liceum Julia Korzeniewska i Julia Rogala w roli dziennikarek. Ich zadaniem jest przeprowadzanie relacji, wywiadów z gośćmi, zapowiadanie projekcji filmów i rozmowy z twórcami filmów.
Festiwal potrwa jeszcze tylko do niedzieli, ale za rok odbędzie się jego kolejna edycja. Naprawdę warto!
Blog uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim biorących udział w projektach filmowych
niedziela, 17 czerwca 2018
poniedziałek, 11 czerwca 2018
"Uwielbiam zapach napalmu o poranku..."
F. F. Coppola czyta Conrada
11 czerwca w II d odbyła się kolejna lekcja filmowa, tym razem poświęcona filmowi "Czas Apokalipsy". Uczniowie szukali podobieństw i różnic między dziełem Coppoli a opowiadaniem J. Conrada "Jądro ciemności", zwrócili też uwagę na rolę muzyki, sposób filmowania sceny ataku helikopterów na wietnamską wioskę. Groza i absurd" - tak oceniła obraz wojny jedna z uczestniczek zajęć komentując kolejne sceny- kontroli wietnamskiej łódki oraz wizyty w amerykańskiej bazie "króliczków" Playboya.
Zajęcia skończyliśmy prezentacją przybliżającą inne, znane filmy podejmujące temat wojny w Wietnamie - "Łowcę jeleni" i "Plutona".
niedziela, 10 czerwca 2018
Kolejna Gra Filmowa za nami!!!
8 czerwca członkowie projektu Filmoteka Szkolna. Akcja!" zorganizowali i przeprowadzili Szkolną Grę Filmową pod hasłem "Prawdziwe historie-prawdziwi ludzie". Sponsorem naszej tegorocznej Gry było po raz kolejny PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY DRÓG I MOSTÓW SP.Z.O.O. z Mińska Mazowieckiego. Wsparcia merytorycznego i rzeczowego udzieliła natomiast FILMOTEKA SZKOLNA. Wszystkim serdecznie dziękujemy!
Przygotowano 6 stacji poświęconych m.in. filmom "Pierwsza miłość" i "Wszystko się może przytrafić" oraz innym , które oglądalismy przez cały rok w ramach Szkolnego Klubu Filmowego. Uczestnicy, oprócz zadań związanych ze znajomością filmów, zmierzyli się z zadaniami kreatywnymi- przeprowadzali wywiady z pracownikami i nauczycielami szkoły, rysowali komiksy i plakaty, układali i śpiewali kołysanki, odgrywali scenki, a także pozowali do portretów....
Każdy z uczestników Gry po jej zakończeniu otrzymał dyplom, słodycze oraz upominki Filmoteki Szkolnej-zakładki, przypinki, plecaki, teczki i płyty.
Oto relacja filmowa, którą przygotowała Dagmara, a dalej zdjęcia z tego dnia pełnego wrażeń!!
Relacja filmowa
Nasze stacje:
Wsparcia uczestnikom udzielali pani Dyrektor i polonista- wychowawca I D:
Odgrywanie scenek powitania po długiej nieobecności....
(inspirowane filmem "Lion. Droga do domu")
Rysowanie komiksów zainspirowanych scenami z filmu "Pierwsza miłość".....
8 czerwca członkowie projektu Filmoteka Szkolna. Akcja!" zorganizowali i przeprowadzili Szkolną Grę Filmową pod hasłem "Prawdziwe historie-prawdziwi ludzie". Sponsorem naszej tegorocznej Gry było po raz kolejny PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY DRÓG I MOSTÓW SP.Z.O.O. z Mińska Mazowieckiego. Wsparcia merytorycznego i rzeczowego udzieliła natomiast FILMOTEKA SZKOLNA. Wszystkim serdecznie dziękujemy!
Przygotowano 6 stacji poświęconych m.in. filmom "Pierwsza miłość" i "Wszystko się może przytrafić" oraz innym , które oglądalismy przez cały rok w ramach Szkolnego Klubu Filmowego. Uczestnicy, oprócz zadań związanych ze znajomością filmów, zmierzyli się z zadaniami kreatywnymi- przeprowadzali wywiady z pracownikami i nauczycielami szkoły, rysowali komiksy i plakaty, układali i śpiewali kołysanki, odgrywali scenki, a także pozowali do portretów....
Każdy z uczestników Gry po jej zakończeniu otrzymał dyplom, słodycze oraz upominki Filmoteki Szkolnej-zakładki, przypinki, plecaki, teczki i płyty.
Oto relacja filmowa, którą przygotowała Dagmara, a dalej zdjęcia z tego dnia pełnego wrażeń!!
Relacja filmowa
Nasze stacje:
Wsparcia uczestnikom udzielali pani Dyrektor i polonista- wychowawca I D:
Odgrywanie scenek powitania po długiej nieobecności....
(inspirowane filmem "Lion. Droga do domu")
Rysowanie komiksów zainspirowanych scenami z filmu "Pierwsza miłość".....
oraz efekty prac grup:
Pozowanie do portretu..... (inspirowane "Dziewczyną z portretu")
i portrety................
Przygotowanie do przeprowadzenia wywiadów (inspirowane filmem M.Łozińskiego)....
i same wywiady:
-Czego boi się Pani najbardziej?
-Pani od matematyki…, chociaż może nie. Najbardziej boję się choroby.
-Jakie jest Pani największe marzenie?
-Myślę, że moim największym marzeniem jest szczęście rodziny.
-Czy jakieś konkretne marzenie się Pani spełniło?
-Tak i to te najważniejsze- szczęście i radość moich ukochanych dzieci.
-Czy jest Pani zadowolona ze swojego obecnego życia?
-Tak jestem. Mam zdrową rodzinę, dobrą pracę i wspaniałe osoby wokół siebie.
-Pani od matematyki…, chociaż może nie. Najbardziej boję się choroby.
-Jakie jest Pani największe marzenie?
-Myślę, że moim największym marzeniem jest szczęście rodziny.
-Czy jakieś konkretne marzenie się Pani spełniło?
-Tak i to te najważniejsze- szczęście i radość moich ukochanych dzieci.
-Czy jest Pani zadowolona ze swojego obecnego życia?
-Tak jestem. Mam zdrową rodzinę, dobrą pracę i wspaniałe osoby wokół siebie.
WYWIAD Z NAUCZYCIELEM WF-U:
-Dzień dobry! Czy możemy zadać Panu kilka pytań?
-Nie ma problemu
-Pytania będą takie ludzkie i życiowe.
-OK. Dawajcie.
-Czego Pan boi się najbardziej?
-Trudne pytanie, ale wydaje mi się, że samotności. Lubię, gdy obok ktoś jest.
-Czy jest w Pana przeszłości coś czego Pan żałuje?
-Miałem kiedyś kilka potyczek. Cały czas jednak podnosiłem się i dalej biegłem do celu. Każdy cel jaki sobie postawię realizuję.
-Czy jest Pan zadowolony z tego co Pan robi?
-Całe życie dążyłem do tego, gdzie teraz jestem i co teraz robię.
-Co Pan lubi robić?
-Lubię robić takie rzeczy, których efekty są widoczne.
-Czy szybko się Pan zniechęca?
-Jeżeli mam postawiony cel, to dążę do niego mimo wszystko. Nie, nie zniechęcam się szybko.
-Na czym Panu najbardziej zależy?
-Na mojej rodzinie. Na moim synku. Jest najważniejszy.
-Gdzie się Pan widzi za 30 lat?
-Już nie w pracy.
-Dziękujemy za poświęcony czas!
-Nie ma problemu
-Pytania będą takie ludzkie i życiowe.
-OK. Dawajcie.
-Czego Pan boi się najbardziej?
-Trudne pytanie, ale wydaje mi się, że samotności. Lubię, gdy obok ktoś jest.
-Czy jest w Pana przeszłości coś czego Pan żałuje?
-Miałem kiedyś kilka potyczek. Cały czas jednak podnosiłem się i dalej biegłem do celu. Każdy cel jaki sobie postawię realizuję.
-Czy jest Pan zadowolony z tego co Pan robi?
-Całe życie dążyłem do tego, gdzie teraz jestem i co teraz robię.
-Co Pan lubi robić?
-Lubię robić takie rzeczy, których efekty są widoczne.
-Czy szybko się Pan zniechęca?
-Jeżeli mam postawiony cel, to dążę do niego mimo wszystko. Nie, nie zniechęcam się szybko.
-Na czym Panu najbardziej zależy?
-Na mojej rodzinie. Na moim synku. Jest najważniejszy.
-Gdzie się Pan widzi za 30 lat?
-Już nie w pracy.
-Dziękujemy za poświęcony czas!
WYWIAD Z PANIĄ WOŹNĄ:
-Co zrobiłaby Pani jakby się mogła urodzić raz jeszcze?
-Zdałabym maturę.
-Czy jest Pani szczęśliwa?
-Zależy co kryję się pod definicją szczęścia…
-Czy żałuje Pani czegoś w swoim życiu?
-Myślę, że zawsze jest coś, czego się żałuje, aczkolwiek nie powinno się żałować tego co było. Czasu się nie cofnie, niech leci dalej.
-Co zmieniałby Pani teraz w swoim życiu?
-Nie da się tego zamknąć w jednym zdaniu, bo siedzielibyśmy tutaj do wieczora........
Specjalne zadanie na stacji poświęconej filmowi "Azyl" - ułożyć i zaśpiewać kołysankę dla dziecka...
Oto efekty prac:
-Zdałabym maturę.
-Czy jest Pani szczęśliwa?
-Zależy co kryję się pod definicją szczęścia…
-Czy żałuje Pani czegoś w swoim życiu?
-Myślę, że zawsze jest coś, czego się żałuje, aczkolwiek nie powinno się żałować tego co było. Czasu się nie cofnie, niech leci dalej.
-Co zmieniałby Pani teraz w swoim życiu?
-Nie da się tego zamknąć w jednym zdaniu, bo siedzielibyśmy tutaj do wieczora........
Specjalne zadanie na stacji poświęconej filmowi "Azyl" - ułożyć i zaśpiewać kołysankę dla dziecka...
Oto efekty prac:
"Aj lulu, aj lulu,
Śpij mój malutki dzidziuniu,
Nie bój się niczego,
Dobre duszki Cię strzegą."
"Śpij maluszku mój kochany,
Żebyś jutro był wyspany,
Ja Ci gwiazdkę z nieba dam,
Żebyś w nocy nie był sam."
Grupa 3
Zamknij oczka już,
Ułóż się do snu,
Księżyc Ci zaśpiewa
Z gwieździstego nieba.
"Nie bój się dziecino ma,
W bajkowy świat wyruszać czas,
Przez głębię mórz i oceanów
Popłyniesz sam w zaczarowany las."
"Aaa kuzynko ma,
Rodzice poszli, zostałam ja,
Idź już spać, nie bój się,
Jutro wstanie piękny dzień. "
Na zakończenie Gry każdy otrzymał dyplomy, słodycze i upominki z Filmoteki Szkolnej.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy i ... do zobaczenia za rok!
Relację przygotowały: Olga i Ola z II D
środa, 30 maja 2018
Nasze działania na stronie Filmoteki Szkolnej!
Począwszy od lutego nasze działania i relacje z nich są regularnie opisywane i wyróżniane na stronie projektu:
W marcu
Cieszymy się z tego i mamy nadzieję, że to co robimy będzie docenione również w następnych miesiącach i zapewni nam wysokie, piąte miejsce w Grywalizacji
http://filmotekaszkolna.pl/akcja/szkoly-w-projekcie
Począwszy od lutego nasze działania i relacje z nich są regularnie opisywane i wyróżniane na stronie projektu:
W lutym
W kwietniu
Cieszymy się z tego i mamy nadzieję, że to co robimy będzie docenione również w następnych miesiącach i zapewni nam wysokie, piąte miejsce w Grywalizacji
http://filmotekaszkolna.pl/akcja/szkoly-w-projekcie
sobota, 26 maja 2018
Projekt "Powstanie styczniowe w literaturze i filmie"
W maju klasa II d pracowała nad kolejnym projektem literacko-filmowym. Uczniowie przeczytali nowele E. Orzeszkowej i S. Żeromskiego, a także obejrzeli dwa filmy "Wierna rzeka" oraz "Nad Niemnem".
Prezentując efekty swojej pracy zwrócili uwagę na mitologizujące i demitologizujące ujecie problemu powstania styczniowego w literaturze różnych epok. Prezentację na temat filmu-ekranizacji powieści Orzeszkowej wzbogacili także odwołaniami do malarstwa A. Grottgera.
W maju klasa II d pracowała nad kolejnym projektem literacko-filmowym. Uczniowie przeczytali nowele E. Orzeszkowej i S. Żeromskiego, a także obejrzeli dwa filmy "Wierna rzeka" oraz "Nad Niemnem".
Prezentując efekty swojej pracy zwrócili uwagę na mitologizujące i demitologizujące ujecie problemu powstania styczniowego w literaturze różnych epok. Prezentację na temat filmu-ekranizacji powieści Orzeszkowej wzbogacili także odwołaniami do malarstwa A. Grottgera.
Konkurs etiud filmowych
25 maja uczestnicy zajęć edukacji filmowej zaprezentowali swoje etiudy filmowe. Uczniowie pracowali nad swoimi dziełami od kwietnia. Tematyka filmów i technika wykonania była dowolna. Wszystkie dzieła mają oryginalne scenariusze, wykorzystują legalną muzykę, co było koniecznym warunkiem dopuszczenia do konkursu. Filmy miały pokazać to, czego uczniowie nauczyli się podczas tego roku w ramach lekcji, warsztatów, wyjazdów itp.
Jury, złożone ze starszych uczestników projektu filmowego, oceniając prace wyraziło uznanie w związku z ogromem pracy, jaki włożyli w swoje dzieła wszyscy twórcy. Postanowiono przyznać dwa pierwsze miejsca. Nagrodzone filmy to: "Rozczłonowanie" oraz "Do zobaczenia".
Poniżej "Rozczłonowanie"
Zwycięzcom gratulujemy!
25 maja uczestnicy zajęć edukacji filmowej zaprezentowali swoje etiudy filmowe. Uczniowie pracowali nad swoimi dziełami od kwietnia. Tematyka filmów i technika wykonania była dowolna. Wszystkie dzieła mają oryginalne scenariusze, wykorzystują legalną muzykę, co było koniecznym warunkiem dopuszczenia do konkursu. Filmy miały pokazać to, czego uczniowie nauczyli się podczas tego roku w ramach lekcji, warsztatów, wyjazdów itp.
Jury, złożone ze starszych uczestników projektu filmowego, oceniając prace wyraziło uznanie w związku z ogromem pracy, jaki włożyli w swoje dzieła wszyscy twórcy. Postanowiono przyznać dwa pierwsze miejsca. Nagrodzone filmy to: "Rozczłonowanie" oraz "Do zobaczenia".
Poniżej "Rozczłonowanie"
oraz "Do zobaczenia"
Drugie miejsce przyznano filmowi "Nie przewijaj życia jak facebooka"
Zwycięzcom gratulujemy!
A to
oceny przewodniczących jury, Olgi i Oli, uczestniczek projektu filmowego z II D:
„Rozczłonowanie” (I miejsce) to film stworzony przez
uczennice techniką animacji poklatkowej. Przedstawia on proces tworzenia
sałatki. Na jury wywarł on ogromne wrażenie, ponieważ był niezwykle
dopracowany. Ogrom pracy włożony w produkcję filmu był widoczny podczas każdej
sekundy jego trwania. Całość jest bardzo
spójna, z dobrze dobraną muzyką.
„Do zobaczenia” (I
miejsce) to film utrzymany w oryginalnej
konwencji. Autorzy tego filmu stworzyli go na podstawie jednego z odcinków
swojego ulubionego serialu. Do filmu świetnie dobrano muzykę, która idealnie
pasowała do intrygującego i tajemniczego charakteru filmu. Uwagę jury zwróciły szczególnie pierwsze
ujęcie (dynamiczny montaż) i jeden z ostatnich
kadrów (malarskość ujęcia róży)
Nie przeżywaj życia
jak facebooka” (II miejsce) to film,
który podejmuje bardzo ważny temat. Pokazuje kontrast miedzy życiem wirtualnym
a życiem realnym. Film cechuje spójna
kompozycja, autorki zastosowały klamrę kompozycyjną. Atutem filmu jest
wykorzystanie zróżnicowanych planów filmowych i ruchów kamery.
„Promocja szkoły” (II miejsce) w humorystyczny sposób ukazuje uczniowską
codzienność. W filmie zawarte są żartobliwe spostrzeżenia na temat uczniowskiej
społeczności. Składa się z szeregu scenek- dzięki którym można poznać życie nastolatków w szkole. Szczególna uwagę
zwraca ujęcie w szkolnej łazience. Autorzy filmu użyli wielu różnych środków
wyrazu filmowego.
"Prank
News” jest to film utrzymany w konwencji „szybkich
wiadomości”, co udało się autorom podkreślić dynamicznym montażem w
początkowych ujęciach
czwartek, 10 maja 2018
Kwietniowe aktualności filmowe na tablicy projektu filmowego
"Lot nad kukułczym gniazdem", "Hair", "Amadeusz"... to najbardziej znane filmy Milosza Formana, artysty, którego pożegnaliśmy 13 kwietnia tego roku. Właśnie jemu i jego twórczym dokonaniom poświęciliśmy tablicę projektu na I piętrze naszej szkoły.
Oprócz tego nowości, które możecie obejrzeć w kinach, a wśród nich- "Twarz"- nowy film M. Szumowskiej.
"Lot nad kukułczym gniazdem", "Hair", "Amadeusz"... to najbardziej znane filmy Milosza Formana, artysty, którego pożegnaliśmy 13 kwietnia tego roku. Właśnie jemu i jego twórczym dokonaniom poświęciliśmy tablicę projektu na I piętrze naszej szkoły.
Oprócz tego nowości, które możecie obejrzeć w kinach, a wśród nich- "Twarz"- nowy film M. Szumowskiej.
Subskrybuj:
Posty (Atom)