wtorek, 28 listopada 2017

"Dwie korony" - seans filmowy w kinie MUZA 



28 listopada uczestnicy projektu filmowego z klasy I D obejrzeli w kinie  „Muza”  film pt. „Dwie Korony”. 

Jest to fabularyzowany dokument  o życiu ojca Maksymiliana Marii Kolbego począwszy od jego dzieciństwa, a skończywszy na męczeńskiej śmierci w  w Auschwitz. Reżyser  skupia się na wybranych momentach z życia świętego - począwszy od jego widzenia, które miało miejsce w kościele św. Mateusza w Pabianicach. Cytując Maksymiliana Kolbego: „Prosiłem Matkę Bożą, żeby mi powiedziała, co ze mną będzie... Wtedy Matka Boża pokazała mi się trzymając dwie korony: jedną białą, a drugą czerwoną. Spytała, czy chcę tych koron; biała miała oznaczać, że wytrwam w czystości, a czerwona, że będę męczennikiem. Odpowiedziałem, że chcę dwie...” (stąd też tytuł filmu). Dowiadujemy się też o podróży zakonnika do Japonii  jak i wydawaniu miesięcznika „Rycerz Niepokalanej”

Do kamery wypowiadają się zakonnicy i eksperci relacjonujący losy Kolbego, Michał Kondrat (reżyser) jeździ po świecie tropem jego podróży, a wszystko ilustrują aktorskie scenki rodzajowe. 
W rolę Kolbego wcielił się Adam Woronowicz. Na ekranie nie zabrakło również innych znanych polskich aktorów tj. Cezarego Pazury, Artura Barcisia czy Macieja Musiała (wszyscy w roli duchownych). 

 Część krytyków  filmowych  nie jest pozytywnie nastawiona do tego filmu, lecz według mnie, jest to porządna nauka historii dla przeciętnego odbiorcy.



                                                                              Opracował: Jakub Szewczyk ID

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz