25 maja uczestnicy zajęć edukacji filmowej zaprezentowali swoje etiudy filmowe. Uczniowie pracowali nad swoimi dziełami od kwietnia. Tematyka filmów i technika wykonania była dowolna. Wszystkie dzieła mają oryginalne scenariusze, wykorzystują legalną muzykę, co było koniecznym warunkiem dopuszczenia do konkursu. Filmy miały pokazać to, czego uczniowie nauczyli się podczas tego roku w ramach lekcji, warsztatów, wyjazdów itp.
Jury, złożone ze starszych uczestników projektu filmowego, oceniając prace wyraziło uznanie w związku z ogromem pracy, jaki włożyli w swoje dzieła wszyscy twórcy. Postanowiono przyznać dwa pierwsze miejsca. Nagrodzone filmy to: "Rozczłonowanie" oraz "Do zobaczenia".
Poniżej "Rozczłonowanie"
oraz "Do zobaczenia"
Drugie miejsce przyznano filmowi "Nie przewijaj życia jak facebooka"
Zwycięzcom gratulujemy!
A to
oceny przewodniczących jury, Olgi i Oli, uczestniczek projektu filmowego z II D:
„Rozczłonowanie” (I miejsce) to film stworzony przez
uczennice techniką animacji poklatkowej. Przedstawia on proces tworzenia
sałatki. Na jury wywarł on ogromne wrażenie, ponieważ był niezwykle
dopracowany. Ogrom pracy włożony w produkcję filmu był widoczny podczas każdej
sekundy jego trwania. Całość jest bardzo
spójna, z dobrze dobraną muzyką.
„Do zobaczenia” (I
miejsce) to film utrzymany w oryginalnej
konwencji. Autorzy tego filmu stworzyli go na podstawie jednego z odcinków
swojego ulubionego serialu. Do filmu świetnie dobrano muzykę, która idealnie
pasowała do intrygującego i tajemniczego charakteru filmu. Uwagę jury zwróciły szczególnie pierwsze
ujęcie (dynamiczny montaż) i jeden z ostatnich
kadrów (malarskość ujęcia róży)
Nie przeżywaj życia
jak facebooka” (II miejsce) to film,
który podejmuje bardzo ważny temat. Pokazuje kontrast miedzy życiem wirtualnym
a życiem realnym. Film cechuje spójna
kompozycja, autorki zastosowały klamrę kompozycyjną. Atutem filmu jest
wykorzystanie zróżnicowanych planów filmowych i ruchów kamery.
„Promocja szkoły” (II miejsce) w humorystyczny sposób ukazuje uczniowską
codzienność. W filmie zawarte są żartobliwe spostrzeżenia na temat uczniowskiej
społeczności. Składa się z szeregu scenek- dzięki którym można poznać życie nastolatków w szkole. Szczególna uwagę
zwraca ujęcie w szkolnej łazience. Autorzy filmu użyli wielu różnych środków
wyrazu filmowego.
"Prank
News” jest to film utrzymany w konwencji „szybkich
wiadomości”, co udało się autorom podkreślić dynamicznym montażem w
początkowych ujęciach
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz