sobota, 26 maja 2018

Konkurs etiud filmowych


                 25 maja uczestnicy zajęć edukacji filmowej zaprezentowali swoje etiudy filmowe. 
Uczniowie pracowali nad swoimi dziełami od kwietnia. Tematyka filmów i technika wykonania była dowolna. Wszystkie dzieła mają oryginalne scenariusze, wykorzystują legalną muzykę, co było koniecznym warunkiem dopuszczenia do konkursu. Filmy miały pokazać to, czego uczniowie nauczyli się podczas tego roku  w ramach lekcji, warsztatów, wyjazdów itp. 
                Jury, złożone ze starszych uczestników projektu filmowego, oceniając prace wyraziło uznanie w związku z  ogromem  pracy, jaki włożyli w swoje dzieła wszyscy twórcy.  Postanowiono przyznać dwa pierwsze miejsca. Nagrodzone filmy to: "Rozczłonowanie" oraz "Do zobaczenia". 

Poniżej "Rozczłonowanie"






oraz "Do zobaczenia"






Drugie miejsce przyznano filmowi "Nie przewijaj życia jak facebooka"





Zwycięzcom gratulujemy!

A to oceny przewodniczących jury, Olgi i Oli, uczestniczek projektu filmowego z II D:

„Rozczłonowanie” (I miejsce) to film stworzony przez uczennice techniką animacji poklatkowej. Przedstawia on proces tworzenia sałatki. Na jury wywarł on ogromne wrażenie, ponieważ był niezwykle dopracowany. Ogrom pracy włożony w produkcję filmu był widoczny podczas każdej sekundy jego trwania. Całość jest  bardzo spójna, z dobrze dobraną muzyką.
„Do zobaczenia” (I miejsce) to film utrzymany w  oryginalnej konwencji. Autorzy tego filmu stworzyli go na podstawie jednego z odcinków swojego ulubionego serialu. Do filmu świetnie dobrano muzykę, która idealnie pasowała do intrygującego i tajemniczego charakteru filmu.  Uwagę jury zwróciły szczególnie pierwsze ujęcie (dynamiczny montaż) i jeden z ostatnich  kadrów (malarskość ujęcia róży)
Nie przeżywaj życia jak facebooka” (II miejsce) to  film, który podejmuje bardzo ważny temat. Pokazuje kontrast miedzy życiem wirtualnym a życiem realnym. Film cechuje  spójna kompozycja, autorki zastosowały klamrę kompozycyjną. Atutem filmu jest wykorzystanie zróżnicowanych planów filmowych i ruchów kamery.
„Promocja szkoły” (II miejsce) w  humorystyczny sposób ukazuje uczniowską codzienność. W filmie zawarte są żartobliwe spostrzeżenia na temat uczniowskiej społeczności. Składa się z szeregu scenek- dzięki którym można poznać  życie nastolatków w szkole. Szczególna uwagę zwraca ujęcie w szkolnej łazience. Autorzy filmu użyli wielu różnych środków wyrazu filmowego.
            "Prank News”  jest to film utrzymany w konwencji „szybkich wiadomości”, co udało się autorom podkreślić dynamicznym montażem w początkowych ujęciach








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz