Projekt Shortcut
„MOJA WSPÓLNOTA, MOJE MIEJSCE”
W ramach projektu SHORTUT „Moja wspólnota, moje miejsce” uczniowie z klas 1d oraz 2 dg wykonali drugie zadanie, poprzedzone projekcją i omówieniem filmu „Rafa” w reż. João Salaviza opowiadającego historię nastoletniego bohatera (tytułowego Rafy), który oswaja przestrzeń swojego miasta – Lizbony.
PROBLEM, którym się zajęliśmy:
* widoczność/niewidoczność człowieka w przestrzeni miasta/miasteczka/wsi
* Jak wygląda mieszkanie Rafy?
* Czy przestrzeń, w której mieszka Rafa, ma wpływ na jego poczucie szczęścia i bezpieczeństwa?
* Jak wygląda przestrzeń Lizbony jako miasta (obiekty urbanistyczne, położenie, miejsca uczęszczane przez mieszkańców)?
* Czy Lizbona ukazana w filmie jest
miastem bezpiecznym i przyjaznym dla Rafy?
· * Czy miejsce, w którym mieszka Rafa, ma
wpływ na jego życie, pozycję społeczną, poczucie wartości?
· * Czy Rafę możemy uznać za widocznego w
przestrzeni miasta?
· * Czy chłopak czuje się w tej przestrzeni
pewnie?
· * Czy można stwierdzić, że Rafa ma
poczucie sprawczości w przestrzeni miejskiej i społecznej? Od czego są zależne
te aspekty?
NA KONIEC LEKCJI ZASTANAWIALISMY SIĘ NAD TYM:
· * jakimi działaniami i aktywnościami
możemy uzyskać widoczność i poczucie sprawczości w przestrzeni swojego miasta/swojego
miasteczka/swojej wsi?
EFEKTY PRACY OLIWII Z KLASY I można obejrzeć tu:
https://drive.google.com/drive/folders/1L-xc5qJtOP1j21ju6ZYt4AQBoBWvt-Kd
natomiast OLGI, KARINY I ADY Z KLASY II poniżej:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz