sobota, 27 lutego 2021

 Projekt Shortcut

              „MOJA WSPÓLNOTA, MOJE MIEJSCE”

                                  ZADANIE 2 

                    W ramach projektu SHORTUT „Moja wspólnota, moje miejsce” uczniowie z klas 1d oraz 2 dg wykonali drugie zadanie, poprzedzone projekcją i omówieniem filmu „Rafa” w reż. João Salaviza opowiadającego historię nastoletniego bohatera (tytułowego Rafy), który oswaja przestrzeń swojego miasta – Lizbony.

PROBLEM, którym się zajęliśmy:

* widoczność/niewidoczność człowieka w przestrzeni miasta/miasteczka/wsi

 PODCZAS PROJEKCJI FILMU UCZNIOWIE ZWRACALI UWAGĘ NA NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:

* Jak wygląda mieszkanie Rafy?

* Czy przestrzeń, w której mieszka Rafa, ma wpływ na jego poczucie szczęścia i bezpieczeństwa?

* Jak wygląda przestrzeń Lizbony jako miasta (obiekty urbanistyczne, położenie, miejsca uczęszczane przez mieszkańców)?

* Czy Lizbona ukazana w filmie jest miastem bezpiecznym i przyjaznym dla Rafy?

 PO PROJEKCJI ROZMAWIALIŚMY O TYM, CZY:

·        *  Czy miejsce, w którym mieszka Rafa, ma wpływ na jego życie, pozycję społeczną, poczucie wartości?

·         * Czy Rafę możemy uznać za widocznego w przestrzeni miasta?

·        * Czy chłopak czuje się w tej przestrzeni pewnie?

·        *  Czy można stwierdzić, że Rafa ma poczucie sprawczości w przestrzeni miejskiej i społecznej? Od czego są zależne te aspekty?

NA KONIEC LEKCJI ZASTANAWIALISMY SIĘ NAD TYM:

·         * jakimi działaniami i aktywnościami możemy uzyskać widoczność i poczucie sprawczości w przestrzeni swojego miasta/swojego miasteczka/swojej wsi?

 A POTEM….UCZNIOWIE RUSZYLI W TEREN, BY TROPIĆ ŚLADY, POZOSTAWIONE WOKÓŁ NICH…

EFEKTY  PRACY OLIWII Z KLASY I można obejrzeć tu:

https://drive.google.com/drive/folders/1L-xc5qJtOP1j21ju6ZYt4AQBoBWvt-Kd

natomiast OLGI, KARINY I ADY Z KLASY II poniżej:








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz