"SZKOŁA TWÓRCZYCH PRAKTYK".
Temat miesiąca - WYBORY
Odporność na fałsz i krytyczne myślenie na podstawie filmu "Szlachetna prawda".
Lekcję w klasie 2d rozpoczęłyśmy od projekcji filmu. Po projekcji przyszedł czas na refleksje. Zastanawiałyśmy się wspólnie and tym o czym jest film, skąd mógł wziąć się taki, a nie inny jego tytuł, co wiemy o głównej bohaterce, czym się zajmuje i w co wierzy.Następnie uczennice pracowały z materiałem organizacji EAVI i CEO Nie tylko fake newsy. 10 rodzajów informacji wprowadzających w błąd, przedstawiającym różne rodzaje informacji wprowadzających w błąd. Stwierdziłyśmy, że bohaterka filmu uległa presji teorii spiskowej. Wymieniłyśmy różne przykłady teorii spiskowych i wspólnie zastanawiałyśmy się nad tym, jak można się przed nimi bronić, a więc:
*sprawdzać informacje w kilku źródłach;
. *sprawdzać, kim są autor tekstu i eksperci, na których tekst lub film się powołują;
*nie podawać dalej niesprawdzonych, niepewnych informacji.
Ostatnim etapem lekcji była refleksja nad elementami składającymi się na krytyczne myślenie i cechami osoby, która myśli krytycznie oraz tworzeniem różnych zakończeń fabuły.
Jak rodzi się przyjaźń, jaką rolę odgrywają w niej wspólne pasje- od tego rozpoczęliśmy rozmowę z klasą 1d po projekcji węgierskiej fabuły. Analizowaliśmy sceny, w których występują główne bohaterki, również wśród innych członków chóru i w relacji z nauczycielką, sceny pokazujące to, jak bohaterki "synchronizują" się ze sobą i jak dokonują zmian w swoim otoczeniu...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz