My w grupie - "Fotel" Daniela Szczechury
12 kwietnia klasa 1d rozmawiała o animacji "Fotel". Lekcję rozpoczęła ankieta, podczas której uczniowie odpowiadali na pytania w jakich grupach obecnie żyją, po co do nich należą, jakie są ich cele i jakie ich potrzeby są w nich zaspokajane. Następnie zastanawiali się nad tym, jakie są charakterystyczne cechy grupy przedstawionej w filmie i zależności między jej członkami.
Film pozwolił na rozmowę na temat "dobrej" i "złej" rywalizacji, której przykłady uczniowie zauważyli nie tylko w tekstach kultury, ale też we własnym życiu.
Zajęcia zakończyliśmy próbą ustalenia czego symbolem może tytułowy fotel i rozmowa na temat "foteli", o które dzisiaj walczą ludzie.
Blog uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim biorących udział w projektach filmowych
wtorek, 16 kwietnia 2019
czwartek, 11 kwietnia 2019
Malarskie inspiracje - "Łagodna" Piotra Dumały
5 kwietnia klasa 1 d zapoznała się z animacją "Łagodna". Film zachwycił niezwykłą techniką wykonania, skłonił też do refleksji na temat relacji międzyludzkich oraz życia i śmierci.
Uczniowie zauważyli, że narracja filmu zorganizowana została wokół motywu zegara, który symbolizuje upływ czasu i jest sposobem na wprowadzenie retrospekcji, zwrócili też uwagę na symbolikę kolorów - czerwieni i bieli, a także jabłek, mostu, owadów, szukali też związków filmu z dziełami malarskimi m.in. "Krzykiem" Muncha.
Podsumowaniem lekcji było odczytanie recenzji filmu "Łagodna" autorstwa Natalii, tegorocznej finalistki konkursu "Nakręć się!" i zwyciężczyni w głosowaniu internautów.
5 kwietnia klasa 1 d zapoznała się z animacją "Łagodna". Film zachwycił niezwykłą techniką wykonania, skłonił też do refleksji na temat relacji międzyludzkich oraz życia i śmierci.
Uczniowie zauważyli, że narracja filmu zorganizowana została wokół motywu zegara, który symbolizuje upływ czasu i jest sposobem na wprowadzenie retrospekcji, zwrócili też uwagę na symbolikę kolorów - czerwieni i bieli, a także jabłek, mostu, owadów, szukali też związków filmu z dziełami malarskimi m.in. "Krzykiem" Muncha.
Podsumowaniem lekcji było odczytanie recenzji filmu "Łagodna" autorstwa Natalii, tegorocznej finalistki konkursu "Nakręć się!" i zwyciężczyni w głosowaniu internautów.
sobota, 23 marca 2019
czwartek, 21 marca 2019
Konkurs "Zrób-My Nasz-Film"
HISTORIE ZAPISANE W OBRAZIE
Warszawski OEZiK po raz drugi zorganizował konkurs dla uczniów dla szkół województwa mazowieckiego, tym razem
pod hasłem „100 lat Niepodległej".
Celem konkursu było wyłonienie najbardziej oryginalnego filmu, który przedstawia historie związane z ludźmi, miejscami w których żyją, wydarzeniami, które miały miejsce w środowisku lokalnym, bliskim szkole.
HISTORIE ZAPISANE W OBRAZIE
Warszawski OEZiK po raz drugi zorganizował konkurs dla uczniów dla szkół województwa mazowieckiego, tym razem
pod hasłem „100 lat Niepodległej".
Celem konkursu było wyłonienie najbardziej oryginalnego filmu, który przedstawia historie związane z ludźmi, miejscami w których żyją, wydarzeniami, które miały miejsce w środowisku lokalnym, bliskim szkole.
Nasza ekipa filmowa nakręciła na konkurs film "Miłość i ocalenie".
Trzymamy kciuki za autorki filmu, rozstrzygnięcie konkursu 29 marca!
wtorek, 19 marca 2019
"Schody"jako filmowa parabola
13 marca klasa 1 d odbyło się "spotkanie" z filmem S. Schabenbecka. w trakcie interpretacji uczniowie zwrócili uwagę na bohatera i przestrzeń w filmie, a także na rolę muzyki, zestawili też film z biblijną parabolą o synu marnotrawnym, dochodzą c do wniosku, że przypowieść jest uniwersalną forma wypowiedzi zarówno dla filmowców , jak i twórców tekstów literackich.
13 marca klasa 1 d odbyło się "spotkanie" z filmem S. Schabenbecka. w trakcie interpretacji uczniowie zwrócili uwagę na bohatera i przestrzeń w filmie, a także na rolę muzyki, zestawili też film z biblijną parabolą o synu marnotrawnym, dochodzą c do wniosku, że przypowieść jest uniwersalną forma wypowiedzi zarówno dla filmowców , jak i twórców tekstów literackich.
piątek, 15 marca 2019
"Tango" Z. Rybczyńskiego
14 i 15 marca klasy 1d i 3 d omawiały oskarową animację "Tango". Uczniowie klasy I śledzili losy poszczególnych bohaterów, dochodząc do wniosku o powtarzalności i monotonii ludzkiego życia, samotności ludzi, a także potrzebie prywatności.
Na lekcji z maturzystami omówiliśmy film w kontekście toposu "theatrum mundi" zestawiając go z wierszem W. Szymborskiej "Życie od sceny i od kulis".
14 i 15 marca klasy 1d i 3 d omawiały oskarową animację "Tango". Uczniowie klasy I śledzili losy poszczególnych bohaterów, dochodząc do wniosku o powtarzalności i monotonii ludzkiego życia, samotności ludzi, a także potrzebie prywatności.
Na lekcji z maturzystami omówiliśmy film w kontekście toposu "theatrum mundi" zestawiając go z wierszem W. Szymborskiej "Życie od sceny i od kulis".
wtorek, 12 marca 2019
Tablica jako symbol
w filmie Feliksa Falka oraz etiudzie uczniowskiej
9 i 12 marca klasy 1 d i 3 d omawiały film "Krótka historia pewnej tablicy" . Pierwszaki podczas lekcji edukacji filmowej skupili się na kompozycji filmu oraz tonacji kolorystycznej obrazu, maturzyści większą uwagę poświęcili historycznej warstwie utworu - 'wielkiej "i "prywatnej " historii tablicy. Obie klasy zwróciły też uwagę na symbolikę filmu.
Ciekawym momentem lekcji było skonfrontowanie filmu F. Falka z etiudą uczniowską, jak się później okazało - zwyciężczynią tegorocznego konkursu "Nakręć się!". Oba filmy skłoniły do refleksji na temat przemijania i powtarzalności ludzkiego życia.
w filmie Feliksa Falka oraz etiudzie uczniowskiej
9 i 12 marca klasy 1 d i 3 d omawiały film "Krótka historia pewnej tablicy" . Pierwszaki podczas lekcji edukacji filmowej skupili się na kompozycji filmu oraz tonacji kolorystycznej obrazu, maturzyści większą uwagę poświęcili historycznej warstwie utworu - 'wielkiej "i "prywatnej " historii tablicy. Obie klasy zwróciły też uwagę na symbolikę filmu.
Ciekawym momentem lekcji było skonfrontowanie filmu F. Falka z etiudą uczniowską, jak się później okazało - zwyciężczynią tegorocznego konkursu "Nakręć się!". Oba filmy skłoniły do refleksji na temat przemijania i powtarzalności ludzkiego życia.
Subskrybuj:
Posty (Atom)