środa, 18 kwietnia 2018

                                      3 razy Wajda 
          czyli o Wajdowskich interpretacjach literatury.

W kwietniu odbyły się 3 lekcje filmowe poświęcone filmom Andrzeja Wajdy,  będącymi adaptacjami dzieł polskiej literatury.

Klasy III D, II D oraz II P obejrzały prezentacje o filmach "Popiół i diament", "Wesele", "Pan Tadeusza", a także ich najciekawsze fragmenty. Rozmawialiśmy o "twórczej zdradzie" i malarskich inspiracjach reżysera.

                                Na co zwrócili uwagę  humaniści oglądający "Wesele"?

Agnieszka: "Szczególnie przykuła moja uwagę ozdoba głowy Panny Młodej. Była niezwykła!"

Paulina M: "Oglądając film miałam wrażenie, że jestem wśród weselników"
Olga: " W pamięć zapadła mi Rachela- wyobcowana, Inna..."
Dagmara: "Marek Perepeczko świetnie zagrał Jaśka"
Radek: "Zabawne były sceny , gdy dziennikarz unikał rozmowy z Czepcem, wręcz się przed nim chował"
Wiktoria: "Sceny z Upiorem przypominały  i horror- krew, zdeformowana twarz..."
Eliza: "Bardzo nastrojowy był Niemen jako Chochoł"
Paulina K.: "Najbardziej podobała mi się scena, w której panna Młoda obraziła się na Pana Młodego, że kazał jej zdjąć buty na weselu, co było wbrew wiejskiemu obyczajowi".
Weronika: "Plusem ekranizacji było wplecenie dialogów między sceny tańca, dzięki temu film był dynamiczny"
Paulina W. " Zaintrygowała mnie postać Racheli, która z takim przejęciem opowiadała o poezji.."

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz